Usprawnij pracę w Twojej firmie
Jeśli takie sytuacje się powtarzają to z pewnością zaczynasz powątpiewać w swoje możliwości organizacyjne, pojawia się uczucie rozczarowania, frustracja oraz niechęć do dalszego działania. Zastanów się, jakie są powody powstawania opóźnień w realizacji zadań, do najczęściej wymienianych należą: odkładanie pracy na ostatnią chwile, przyjmowanie na siebie zbyt dużej ilości zadań, brak motywacji do pracy, perfekcjonizm, a także problemy z organizacją pracy i błędne szacowanie czasu, potrzebnego na realizację zadania.
Jeśli nie zaczniesz temu przeciwdziałać to Ty lub Twoi pracownicy będą stopniowo przestawać lubić swoją pracę, a ich motywacja będzie się zmniejszać. Nie można dopuścić do takiej sytuacji!
Podstawowym działaniem będzie określenie kluczowych zadań realizowanych przez poszczególnych pracowników na wybranych stanowiskach. Do tak przygotowanej listy kluczowych zadań należy przypisać średnią ich czasochłonność oraz częstotliwość ich występowania w skali miesiąca. Dzięki temu dowiemy się jaka jest czasochłonność wykonywanych zadań realizowanych przez poszczególnych pracowników. Porównać te informacje z czasem, którym dysponują pracownicy na przykład na podstawie informacji kadrowych. Ostatecznie należy podejmować systematyczne działania optymalizujące czas pracy w ramach ciągłego zwiększania efektywności pracowników.
Im młodszy pracownik, tym więcej czasu traci w pracy. Osoby urodzone w latach 1980-1985 tracą niemal 4 razy więcej czasu, niż osoby urodzone w latach 1930-1949.
Według serwisu salary.com oto lista rzeczy, które najbardziej wpływają na rozpraszanie uwagi w czasie pracy.
O ile wykonywanie dobrej pracy jest podstawą, o tyle perfekcja często nie i pochłania sporo czasu
Praca ma tendencję do rozrastania się
Najtrudniejsze zadania wzbudzają niechęć do projektu. Zacznij od nich i zwiększ produktywność.
Taka lista jest użyteczna, jeśli jest zorganizowana według priorytetów
Zamiast tracić czas na patrzenie od nowa na treść maila czy dokumentów - od razu się nimi zajmij
Źródło: http://blog.tempo.io/wp-content/uploads/2012/04/wasting-time-at-work-time-tracking-infographic.png