Usprawnij pracę w swojej firmie dzięki naszemu systemowi do optymalizacji czasu pracy. Zobacz, co statystycznie powoduje największe straty czasu w pracy.
Czy Tobie lub pracownikom Twojej firmy zdarza się przekraczać deadline lub nie dotrzymać harmonogramu? Jeśli takie sytuacje się powtarzają, to z pewnością zaczynasz powątpiewać w swoje możliwości organizacyjne, pojawia się uczucie rozczarowania, frustracja oraz niechęć do dalszego działania. Zastanów się, jakie są powody powstawania opóźnień w realizacji zadań.
Do najczęściej wymienianych powodów należą:
Aby skutecznie optymalizować czas pracy, zacznij od zidentyfikowania kluczowych zadań wykonywanych przez pracowników na poszczególnych stanowiskach. Następnie, do każdego z tych zadań przypisz średni czas ich trwania. Dzięki temu uzyskasz jasny obraz tego, ile czasu zajmują poszczególne zadania. Porównaj te dane z dostępnym czasem pracy pracowników, korzystając np. z danych kadrowych. Na koniec, wprowadź systematyczne działania mające na celu optymalizację czasu i kosztów pracy, dążąc do ciągłego wzrostu efektywności pracowników.
Na rozpraszanie uwagi w czasie pracy według serwisu salary.com najbardziej wpływa:
O ile wykonywanie dobrej pracy jest podstawą, o tyle perfekcja często nie i pochłania sporo czasu.
Praca ma tendencję do rozrastania się.
Najtrudniejsze zadania wzbudzają niechęć do projektu. Zacznij od nich i zwiększ produktywność.
Taka lista jest użyteczna, jeśli jest zorganizowana według priorytetów.
Zamiast tracić czas na patrzenie od nowa na treść maila czy dokumentów - od razu się nimi zajmij.