Optymalizacja czasu i kosztów pracy
Czy Tobie lub pracownikom Twojej firmy zdarza się przekraczać deadline lub nie dotrzymać harmonogramu? Jeśli takie sytuacje się powtarzają, to z pewnością zaczynasz powątpiewać w swoje możliwości organizacyjne, pojawia się uczucie rozczarowania, frustracja oraz niechęć do dalszego działania. Zastanów się, jakie są powody powstawania opóźnień w realizacji zadań.
Do najczęściej wymienianych powodów należą:
- Odkładanie pracy na ostatnią chwilę
- Przyjmowanie na siebie zbyt dużej ilości zadań
- Brak motywacji do pracy
- Perfekcjonizm
- Problemy z organizacją pracy
- Błędne oszacowanie czasu, potrzebnego na realizację zadania.
Jak optymalizować koszty pracy oraz zwiększać efektywność pracowników?
Aby skutecznie optymalizować czas pracy, zacznij od zidentyfikowania kluczowych zadań wykonywanych przez pracowników na poszczególnych stanowiskach. Następnie, do każdego z tych zadań przypisz średni czas ich trwania. Dzięki temu uzyskasz jasny obraz tego, ile czasu zajmują poszczególne zadania. Porównaj te dane z dostępnym czasem pracy pracowników, korzystając np. z danych kadrowych. Na koniec, wprowadź systematyczne działania mające na celu optymalizację czasu i kosztów pracy, dążąc do ciągłego wzrostu efektywności pracowników.
Ile czasu tracimy w pracy?
Edukacja, a ilość traconego czasu


Co nas odciąga od obowiązków?
Na rozpraszanie uwagi w czasie pracy według serwisu salary.com najbardziej wpływa:





Jak zwiększyć produktywność?
Przekazuj zadania dalej, gdy jest to możliwe.
Porzuć doskonałość.
O ile wykonywanie dobrej pracy jest podstawą, o tyle perfekcja często nie i pochłania sporo czasu.
Twórz mniejsze przedziały czasu w swoim planie.
Praca ma tendencję do rozrastania się.
Terminy ostateczne zwiększają produktywność.
Pracuj najpierw nad nieprzyjemnymi zadaniami.
Najtrudniejsze zadania wzbudzają niechęć do projektu. Zacznij od nich i zwiększ produktywność.
Stwórz listę zadań do zrobienia.
Taka lista jest użyteczna, jeśli jest zorganizowana według priorytetów.
Zajmij się papierkową robotą w całości od razu.
Zamiast tracić czas na patrzenie od nowa na treść maila czy dokumentów - od razu się nimi zajmij.
Przestań marnować czas w pracy
