Usprawnij pracę w Twojej firmie dzięki naszemu programowi do ewidencji czasu pracy. Zobacz co statystycznie powoduje największe straty czasu w pracy.
Czy Tobie lub pracownikom Twojej firmy zdarza się przekraczać deadline lub nie dotrzymać harmonogramu? Jeśli takie sytuacje się powtarzają to z pewnością zaczynasz powątpiewać w swoje możliwości organizacyjne, pojawia się uczucie rozczarowania, frustracja oraz niechęć do dalszego działania. Zastanów się, jakie są powody powstawania opóźnień w realizacji zadań.
Do najczęściej wymienianych należą:
Jeśli nie zaczniesz temu przeciwdziałać to Ty lub Twoi pracownicy będą stopniowo przestawać lubić swoją pracę, a ich motywacja będzie się zmniejszać.
Podstawowym działaniem będzie określenie kluczowych zadań realizowanych przez poszczególnych pracowników na wybranych stanowiskach. Do tak przygotowanej listy kluczowych zadań należy przypisać średnią ich czasochłonność oraz częstotliwość ich występowania w skali miesiąca. Dzięki temu dowiemy się jaka jest czasochłonność wykonywanych zadań realizowanych przez poszczególnych pracowników. Porównać te informacje z czasem, którym dysponują pracownicy na przykład na podstawie informacji kadrowych. Ostatecznie należy podejmować systematyczne działania optymalizujące czas i koszty pracy w ramach ciągłego zwiększania efektywności pracowników.
Według serwisu salary.com oto lista rzeczy, które najbardziej wpływają na rozpraszanie uwagi w czasie pracy.
O ile wykonywanie dobrej pracy jest podstawą, o tyle perfekcja często nie i pochłania sporo czasu
Praca ma tendencję do rozrastania się
Najtrudniejsze zadania wzbudzają niechęć do projektu. Zacznij od nich i zwiększ produktywność.
Taka lista jest użyteczna, jeśli jest zorganizowana według priorytetów
Zamiast tracić czas na patrzenie od nowa na treść maila czy dokumentów - od razu się nimi zajmij